003

Amantes sunt amentes. Älskande är galna, för er okunniga.

Valde tapeter. Blev lite krångel. Valde igen. Blev nöjda. Allt som allt tog hela processen, dvs val utav tapeter, cirkus 3 timmar. Hahaha... Efter det åt vi på Church Street. "På en onsdag?!" tänker ni. Ja, på en onsdag svarar jag. Vad skulle livet vara utan spontanitet (och biffar med vitlökssmör)?

Har föresten nu insett att jag på största allvar beundrar månen. Varje gång jag ser den lysa på himlavalet, nästan som en fyr när havet sluter mörkt och hotfullt runt en vilsen skuta (vafalls? Haha!), hamnar jag stundtals i sådan extas att jag inte kan hindra mig från att euforiskt utropa "Se! Vad vacker den är!" och sedan avsluta min mening med att drömskt sucka "Ååh..." och näst intill trycka näsan mot fönstret. Vad lång meningen blev.

Nu ska jag för (troligtvis) sista gången för ikväll skänka månen en blick, sedan är det off to bed.

Bona nox (God natt, för er okunniga)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0