008

Blä. Nu är fin-hösten över. Kvar återstår ful-hösten, vilket betyder regntung himmel som hotar med att när som helst öppnas upp och släppa ner ödersdigra mängder av vatten, fukt som tränger in i gympadojorna, jobbiga mornar och mörka eftermiddagar. Hoppas bara det inte regnar på lördag, då jag och Fannyboi beger oss mot staden af Uppsala.

Ikväll när jag skulle gå den obligatoriska kvällspromenaden med mina hundar (varav en är lite förståndshandikappad; hon går in i soptunnor och parkerade bilar...) fick dessa bära reflexvästar. "Jaha..." tänker ni, "Ja ni ser..." säger jag och berättar. Det fula var inte dessa hundklädnader, utan det faktum att jag hade raggsockor nedstoppade i mina (efter promenaden) genomblöta skor från Myrorna, en för stor regnjacka och en reflex i form utav en dinosaur. "Jaha?!" tänker ni, "Ja, det var det jag ville säga." säger jag och avslutar min lilla anekdot utan någon mening eller sensmoral, what so ever.

Hahaha....

Imorgon är det öppet hus för några gymnasieskolor. Minns inte vilka. Göranssonska? Tänker iallafall gå.

JUSTJA! Närmast mitt nagelband på tummen på vänsterhand är nageln jättetunn. Gör asont. Onödigt vetande skulle man kunna kalla det. Iallafall rätt bra information om man skulle träffa mig och inte ha något samtalsämne. "Såå... Din vänstra tumnagel smärtar?" "Jepp..." "Aha. Tänkte säga 'Då har vi något gemensamt!' men det kan jag inte, eftersom min vänstra tumnagel är helt prima. Däremot kan man ju inte säga det om Lionel Richies karriär nu på sista tiden...." You get what I mean. Åh. Jag är gravt uttråkad för tillfället.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0