Grattis mamma!

Som sagt, mamma fyller år. Ett halvt århundrade(!!!) för att vara exakt.

Min morbror (mammas tvillingbror, som därför också fyller år) och hans fru kom hit igår, och imorse åkte vi och åt frukost på Högbo hotell. Sjukt gott! Blev proppmätt, kan jag lova.
Efter det åkte jag ner på stan och vidare till Boulongern för att fota. Dels för att jag hade fått skuldkänslor om jag hade stannat inne, och dels för att jag inte hade nåt annat för mig.

När jag stod och fotograferade några ankor (Ida påstår att det heter änder, men jag har alltid sagt ankor, so ankor it is!) kom en jättegullig tant fram och pratade, och sedan visade hon mig vart krokusen hade börjat växa.

Sen gick jag runt litegrann, innan en annan tant kom och pratade lite. Efter cirkus en timme mötte jag den första tanten igen, och hon visade mig vart jag kunde fota en strömstare, och där träffade jag en tjej som just stod och fotograferade en. Vi pratade lite, vi med. Sen satt jag mig på en parkbänk och solade ett tag, då kom det en kille som också höll på och fotograferade, så vi pratade lite. Min slutsats är alltså att jag är en riktig tantmagnet. He-he...

Nu ska jag ner på stan och möta upp Jenny och några andra, men slänger upp lite bilder. Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0