Dyblöt

Förstår mig egentligen inte på uttrycket "dyblöt". Är inte dy någon sorts jord som blandats med vatten, vilket resulterar i dess konstistens? Hur kan man då vara dyblöt? Blöt utav en jord och vattenblandning? Tänker spara mina grublerier och dissektion utav det svenska språket till en annan gång.

Iallafall.
Det regnade idag. Inte speciellt mycket, utan snarare smått dugg som liksom tar sig in under kläderna och gör att man känner sig obekvämt fuktig och kall. Sånt regn hatar jag - och det hatar mig också. Jag blev iallafall jätteblöt (dyblöt, om man så föredrar). Inte trevligt. Tänkte skriva vidare om mina bagatellproblem (såsom den enormt stora regnjackan jag fick låna. Den likande en sån där kappa som Dementorerna har i Harry Potter-filmerna. Om man bortser från den skrikoragna färgen. Tänk er en Dementor med en brandoragnefärgad kappa. Rätt lustigt, egentligen). Nu är jag iallafall hemma. Invirad i en morgonrock. Och snart ska jag sova. (Se: Snart). Innan dess: MORDEN I MIDSOMMER. Tradition, här ute i förorten.

God afton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0